21 Ocak 2013 Pazartesi

Yeni Nesil Gazeteci Yetiştirmek!


Doksan iki yıldır Türkiye'de ve dünyada yaşanan olaylara tanıklık eden Anadolu Ajansı, 100. yaşını kutlamaya hazırlanıyor. Asırlık bir tecrübeye sahip Anadolu Ajansı Türkiye'nin sesini dünyaya duyurma heyecanını kaybetmeden çalışıyor ve üretiyor.


"Güçlü Türkiye'nin güçlü haber ajansı" hedefine doğru koşan Anadolu Ajansı; 2020 yılında kutlayacağı 100. yaşında, yeni bir vizyonla dünyaya bakmanın zorunluluk olduğunun farkında. Onun için "100. Yıl Projesi", Anadolu Ajansı'nın bütün dünyaya "Güvenilir, Tarafsız, Etik ve Hızlı" habercilik anlayışını, yeni bir öğreti gibi sunması anlamına geliyor.
Farkındalık oluşturamayan, inovasyonu kullanamayan, üretim ile sinerjiyi birleştiremeyenlerin ayakta kalmasının imkansız olduğu bir rekabet ortamında yaşıyoruz. Bunlara kayıtsız kalmanın mümkünü yok. Ayakta kalmak için üretmek, ürettiğini pazarlamak gerekli. Bütün bunları sağlamak için de teknolojik gelişmeyi ötelememek ve ıskalamamak zorundayız.
Medya için eskiden kalan tecrübenin ve kültür birikiminin dışında hiçbir gelenek artık olaylara tanıklık etmeye, aktarmaya, tarihe kayıt düşmeye yeterli olmuyor. Çünkü zamana yetişmek için zamana
tanıklık etmek gerekli. Bu tanıklığın ortaya çıkarttığı gerçeklikte
elbette ki "Yeni Nesil Gazetecilik"tir.
Dünyanın güçlü medya ve yayın kuruluşları, artık "yeni nesil gazetecilik" anlayışının varlığını göz ardı etmiyor. Buna uygun şekilleniyor, buna uygun teknolojik yapılanmasını gerçekleştiriyor. Bu kapsamda benim "Yeni Nesil Gazeteci" olarak tarif ettiğim gazeteci prototipi ortaya çıkıyor. Yeni Nesil Gazeteci; farklı düşünecek kadar cesur, zamana şahitlik edecek kadar özgür, değişimi yaşayacak kadar hızlı, şüpheye yer bırakmayacak kadar güvenilir olmalı. Yeni Nesil Gazeteci; yalnızca iyi haber yazabilen değil aslında... Yeni Nesil Gazeteci; zamanı ölümsüzleştiren bir foto muhabiri, anı ıskalamayan bir kameraman, soru tekniğiyle tarihe not düşen bir tanık...
İşte Anadolu Ajansı "100. Yıl Projesi"nin en önemli temel taşlarından birisi olan Anadolu Ajansı Haber Akademisi'ni bu nedenle kurduk. Artık Türkiye'nin ve Ortadoğu'nun, Orta Asya'nın, Balkanların "Yeni Nesil Gazeteciler"ini Anadolu Ajansı yetiştirecek. Peki Haber Akademisi ne yapacak?

  1. Anadolu Ajansı, ihtiyacı olan insan kaynağını; Ajans Haberciliği Programından karşılayacak. Tabii ki bununla sınırlı değil. Sırasıyla:
  2. Anadolu Ajansı Haber Akademisi; yurt içindeki gazeteler, televizyonlar başta olmak üzere basın kuruluşlarının çalışanlarına, gazetecilere Genel Medya Programı ile eğitim verecek.
  3. Anadolu Ajansı, savaş bölgeleri başta olmak üzere olağanüstü şartlarda görev yapacak gazetecileri Savaş Muhabirliği Programı ile eğitecek. Gazeteciler ilk önce hayatta kalmayı öğrenecek.
  4. Anadolu Ajansı, yurt içi ve yurt dışında görev yapan personelini Sürekli Eğitim Programı ile eğitecek, yetiştirecek.

Anadolu Ajansı Haber Akademisi'nin en önemli farkı eğitim anlayışı olacak. Gazetecilik mesleğinde giderek rafa kalkan "usta/çırak" öğretisi, Akademi'deki uygulama eğitimleriyle yeniden hayat bulacak. Anadolu Ajansı'nın usta gazetecileri, öğrencilerin neredeyse "mesleki koçu" gibi görev yapacak. İletişim Fakülteleri'nin yıllardır hayata geçiremediği en önemli sorun olan "uygulama eğitimleri" Anadolu Ajansı Haber Akademisi'nde sorun olmaktan çıkacak. Her öğrencinin; haber ve röportaj yazmasına, özel haber refleksinin gelişmesine, fotoğraf ve görüntü çekmesine, işleyebilmesine imkan tanınacak. En önemlisi ise bu eğitimlerde öğrencinin her ürününün izlenecek, ölçülecek ve değerlendirilecek olmasıdır.
Anadolu Ajansı yüzyıla yaklaşan köklü birikimini, tecrübesini Haber Akademisi ile taçlandırmış bulunmaktadır. Emeği geçen herkese yürekten teşekkür ediyorum.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder